Diferències entre assessoria i gestoria

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Diferencias entre asesoría y gestoría diferències entre assessoria i gestoria

Sovint identifiquem els conceptes d’assessoria i gestoria com si fossin el mateix servei, però en realitat hi ha diferències entre assessoria i gestoria. És important saber quines són les diferències a l’hora de demanar ajuda als professionals per anar a la persona més adequada. D’aquesta manera ens serà més fàcil tenir els tràmits controlats per aconseguir un bon èxit empresarial. En aquesta entrada pretenem aclarir les diferències entre assessoria i gestoria perquè tinguis en compte a qui has d’anar a l’hora de demanar ajuda per al teu negoci.

Quins serveis presta una assessoria?

El professional de l’assesoria ofereix consell en tot moment sobre quines opcions i decisions es poden prendre en l’àmbit fiscal, comptable i laboral. Un bon assessor treballa per a l’empresari, per oferir informació, suggerir estratègies i que aquest pugui prendre decisions d’una manera clara. Es pot optar per demanar els serveis per a diferents assessories. Quin és el que necessita el teu negoci? Aquestes són algunes:

  • Assessoria laboral: Té a veure amb la legislació laboral, és a dir, amb aspectes de contractació o acomiadaments d’empleats, amb consells i idees a l’departament de recursos humans, amb ajuda en temes relacionats amb la Seguretat Social i la prevenció de riscos laborals. L’exemple típic és l’elaboració de nòmines de treballadors, gestió d’altes i baixes dels mateixos, etc …
  • Assessoria financera: Aquest tipus de servei es basa en donar un suport personalitzat a empreses que es troben en una fase més madura dels seus negocis. La necessitat sorgeix quan el negoci encara noves fases, com ara expandir-se internacionalment, la compra d’altres empreses, prendre decisions en base als resultats obtinguts … És un servei personalitzat de més valor afegit que el que pot donar un administratiu. Pot ser una ajuda per reduir les despeses de l’empresa i obtenir el màxim benefici.
  • Assessoria jurídica: D’una banda és un servei molt útil a l’inici d’un negoci perquè ajuda a constituir-lo i desenvolupar-lo de forma legal. A més és un servei destinat a prevenir possibles problemes i defensar els interessos de l’empresa en un cas de procediment judicial.
  • Altres serveis d’assessoria:
    • Assessoria de vendes: Se centra en una estratègia per aconseguir els objectius comercials de l’empresa. Cal conèixer bé el mercat així com també el públic a qui ens dirigim.
    • Assessoria bancària
    • Assessoria de recursos humans

Quins serveis presta una gestoria

Les comptències de la gestoria, estàn més centrades en la burocràcia de l’empresa. El professional s’encarrega de gestionar documents com les nòmines, contractes, tramitacions administratives, seguretat social de l’empresa, factures de pimes, grans empreses i autònoms i impostos. També pot ser de gran ajuda per a realitzar tràmits davant d’altres administracions, tant públiques com privades. Un dels objectius principals a l’hora de contractar els serveis d’un gestor és fer més fàcil la tasca d’autònoms en el seu dia a dia.

Dit això, hi ha moltes gestories que presten serveis d’assessoria i viceversa. La principal diferència és la dedicació que el professional en qüestió et dedicarà com a client. Els serveis d’assessoria requereixen d’un servei més personalitzat, i d’una vinculació més directa de l’assessor, mentre que els serveis de gestoria requereixen normalment de l’ajuda d’un administratiu o administrativa per fer els tràmits burocràtics corresponents i presentar els impostos pertinents. Amb la qual cosa el més normal és que els serveis d’assessoria siguin més cars que els serveis d’una gestoria, pel fet que requereixen més hores i més dedicació.

En funció del tipus d’empresa es necessitaran uns serveis o uns altres. No és el mateix tenir una empresa que ven els seus productes a través d’un e-commerce o botiga de comerç electrònic, que una empresa que es dedica a prestar serveis professionals. A més, els impostos que haurà de contractar un o l’altre seran diferents. Per això a continuació et detallem quins elements has de tenir en compte a l’hora de contractar el servei d’una o de l’altra.

Claus que has de considerar a l’hora de contractar un gestor o un assessor.

  1. Dedicació: si simplement necessites que et presentin les declaracions tributàries i la comptabilitat sense cap tipus d’ajuda personalitzada el millor és que vagis a una gestoria, que també pot ser una gestoria online, que no requerirà que acudeixis presencialment a les seves oficines. Aquesta solució és ideal per a empreses petites o autònoms que estan començant. Si per contra la teva empresa ja té diversos treballadors i vas a necessites d’un ajut més dedicada a causa dels reptes empresarials que tens per davant, el que et recomanem és que vagis a un assessor perquè et vagi guiant al llarg de tot el procés .
  2. Permanència: tant si vas a treballar amb una gestoria o una assessoria és important que en cap dels casos la prestació dels serveis estigui vinculada a una permanència en els serveis.
  3. Preu: com qualsevol empresa de serveis professionals, les gestories o assessories venen hores de dedicació dels seus empleats. Com més hores necessiti el teu negoci més cars seran els seus honoraris.
  4. Online o offline: cada vegada hi ha menys els documents físics. La gran majoria de les transaccions es realitzen en format digital, amb la qual cosa et recomanem que vagis a una gestoria o assessoria que estigui acostumada a utilitzar el canal en línia per comunicar-se amb els seus clients de forma recurrent. Un clar indicador de si una gestoria està adaptada a les noves tecnologies és la pàgina web en la qual anuncia els seus serveis. Si la seva pàgina web segueix sent de el segle passat et recomanem que optes per altres opcions!
  5. Especialització: a l’hora de triar entra les diferents opcions nostra recomanació és que vagis a una assessoria o gestoria que tingui una mica d’experiència en el teu sector. Per exemple si tens una botiga de comerç electrònic, que vagis a una gestoria o assessoria que ja hagi passat pels mateix anteriorment.
  6. Referències: és important demanar referències abans de contractar qualsevol gestor o assessor.

És important conèixer quina necessitat té la teva empresa. Encara que hàgim vist la diferències entre assessoria i gestoria molts empresaris i autònoms necessiten els dos perfils perquè entre ells es relacionen i es tracta de dos serveis complementaris i és per això que en moltes ocasions es presten pels mateixos professionals.

 


Què haig de fer ara si tinc més dubtes sobre la qüestió?
  1. Si tens més dubtes has de saber que som experts en normativa laboral i estarem encantats d’assessorar-te.
  2. Si vols seguir-te informant sobre aquest tema i molts més pots consultar el nostre videoblog d’actualitat on trobaràs referències sobre aquest tema i molts més.
  3. Si vols conèixer els membres del nostre equip aquí ens tens.
  4. Si t’ha agradat aquest article el pots compartir a LinkedInFacebook Twitter, segur que tens coneguts que els agradarà com a tu.

 

Newsletter