Fitxar a la feina – Tot el que has de saber sobre la nova normativa

fitxar a la feina Asesoria Luis
Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook

Fitxar a la feina. Tot el que has de saber sobre la nova normativa

 

Fitxar a la feina – Tot el que has de saber

 

Fitxar a la feina serà obligat per a tots els treballadors a partir del proper 12 de maig al entrar i al sortir de la feina. Tots són tots. Des del director general fins l’últim treballador de la companyia. Això ve donat per l’obligació que tindran totes les empreses de portar un Registre diari de la jornada de TOTS els treballadors.

Aquesta obligació ja existeix pels treballadors amb contracte a temps parcial i a partir del 12 de maig també ho serà pels treballadors a jornada completa. La finalitat de aquest Registre serà el control del compliment de la jornada efectivament pactada en els contractes de treball.

Això té dues possibles lectures:

  • Facilitat al treballador la possibilitat de reclamar el cobrament d’hores extraordinàries.
  • Facilitar el control per part de la Inspecció de Treball també la realització d’aquestes hores extres, per en aquest cas obligar a les empreses a cotitzar per aquestes hores.

Aquest Registre podrà ser electrònic o manual.

  • Electronic com és el típic control d’entrada a la feina mitjançant una targeta un codi o l’empremta dactilar o també a través d’alguna aplicació informàtica.
  • També pot ser manual, a través d’un full on el treballador diàriament haurà d’anotar l’hora que entra i l’hora que surt i signar-ho.

Aquest Registre haurà d’estar a disposició dels treballadors i en tot cas de la Inspecció de Treball si ens ho demana.

  • A més a més en el cas que es realitzin hores extraordinàries s’haurà de lliurar un resum al treballador.
  • En el cas de treballadors a temps parcial sempre s’ha d’entregar un resum als treballadors.

El no complir amb el Registre serà motiu de sanció. Es considera una infracció greu i la sanció pot arribar fins els 6.250 euros.

Com implementar l’obligació de fitxar a la feina?

Es pot portar un registre horari digital o bé un registre horari manual. Les dues modalitats són igualment contemplades per la llei. En funció del tipus d’empresa i la capacitat o necessitat d’adoptar mitjans digitals recomanem la implementació d’un mètode o un altre.

 


Què haig de fer ara?

  1. Si tens més dubtes i vols estar tranquil posa’t en contacte de manera gratuïta amb nosaltres i estarem encantats d’assessorar-te.
  2. Si vols seguir-te informant sobre aquest tema i molts més pots consultar de forma gratuïta el nostre blog i videoblog d’actualitat on trobaràs referències sobre aquest tema i molts més.
  3. Si vols conèixer els membres del nostre equip aquí ens tens.
  4. Si t’ha agradat aquest article el pots compartir a LinkedInFacebook Twitter, segur que tens coneguts que els agradarà com a tu.

Newsletter