Com computar la pausa cafè a la jornada de treball

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
pausa cafè a la jornada de treball

Des de el 12 de maig de 2019 és obligat el registre de jornada dels seus treballadors per a totes les empreses i autònoms. Com ja vam comentar en una entrada anterior sobre l’obligació de fitxar a la feina, deu ser un sistema que no es pugui manipular i pot ser manual o electrònic.

Des de la seva entrada en vigor, ja hi ha hagut les primeres sancions per no complir amb la normativa de mantenir el registre de jornada, ia més s’han imposat altres sancions per l’excés de treball efectiu i no cotitzat. Aquestes sancions poden arribar fins als 6.250 euros.

El 2020 la inspecció de treball ja ha anunciat una campanya exprés de control de la jornada de treball i molts dels nostres clients ens estan contactant sobre com computar la pausa cafè a la jornada de treball.

 

Com computa la pausa cafè en la jornada de traball ☕️

Què és la pausa cafè?

El terme de pausa cafè és una manera de definir les pauses dels treballadors al llarg de la jornada laboral, ja sigui per fer l’entrepà, fumar, etc… La pregunta que es fan moltes empreses és com han de computar aquestes pauses en el registre de la jornada.

La pausa cafè s’ha de formalitzar mitjançant un document escrit i pactat entre empresa i treballadors on es plasmaran el dret dels treballadors a absentar-se temporalment del seu lloc de treball per fer una petita pausa.

Per exemple, en una jornada de treball diària de 8 hores, hi  pot haver estipulada una pausa cafè de per exemple 10 minuts. O bé una pausa de 15 minuts per a la pausa de la cigarreta.

¿Aquestes pauses computen com a temps efectiu de treball?

Les pauses dels treballadors computaran com a temps efectiu de treball en funció del que quedi estipulat en aquest document. Si no es considera temps efectiu de treball haurà de recuperar-se.

Conclusió sobre el registre de jornada de el temps de treball

Moltes empreses tracten de cobrir l’expedient amb el registre de jornada, sense tenir en compte detalls com els que acabem d’explicar. Veiem llavors que aquesta normativa va molt més enllà i exigeix ​​a les empreses que tinguin un control estricte sobre les jornades efectives de treball dels seus treballadors.

 


Què haig de fer ara si tinc més dubtes sobre la qüestió?
  1. Si tens més dubtes has de saber que som experts en normativa laboral i estarem encantats d’assessorar-te.
  2. Si vols seguir-te informant sobre aquest tema i molts més pots consultar el nostre videoblog d’actualitat on trobaràs referències sobre aquest tema i molts més.
  3. Si vols conèixer els membres del nostre equip aquí ens tens.
  4. Si t’ha agradat aquest article el pots compartir a LinkedInFacebook Twitter, segur que tens coneguts que els agradarà com a tu.

 

Newsletter