Impostos d’un ecommerce com autònom

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook

Impostos d’un autònom amb un ecommerce

És important donar-se d’alta com autònom abans de començar a vendre els nostres productes en línia a través d’un Shopify, d’un markeptplace com Amazon o bé fent Dropshipping. Indiferentment de la modalitat que escullis cal que et donis d’alta per pagar els impostos d’un ecommerce com autònom. A continuació detallem com estar al corrent de les obligacions triburàries en els diferents impostos.

 

Impostos ecommerce autònoms 1l2 Guia definitiva

 

IVA d’un ecommerce com autònom

Si estem començant a vendre els nostres productes en línia com autònoms segons l’agència tributària hem de complir amb la mateixa normativa que si tenim una botiga física.

En la majoria dels casos s’ha de seguir el format de recàrrec equivalència. Llavors en el moment en què fem una compra caldrà pagar un cert recàrrec addicional, a més de l’IVA, i això farà que el preu final a pagar sigui una mica més car. Això es pot fer ja que en aquests casos hisenda no espera que declaris l’IVA de les teves vendes. És una manera de simplificar la vida als autònoms que es dediquen a comprar i vendre productes, és a dir que operen com a intermediaris.

Depenent de l’IVA que s’apliqui als productes, Hisenda et marcarà un determinat percentatge. En la majoria de les vendes de productes en línia, que no siguin alimentació, estarem parlant d’un 21% d’IVA.

Per exemple, si comprem mercaderies per al nostre ecommerce i ens facturen una comanda de 1000 €, pagarem 210 € d’IVA i un recàrrec d’equivalència de 52 € (tenint com a referència que el percentatge d’aquest sigui d’un 5,2%, el normal ).

Aquest supòsit es compleix si per exemple comprem els productes dins del territori nacional. Però què passa quan importem els productes des de la Xina per exemple? En aquest cas haurem de contactar amb el nostre agent de duanes per comunicar-li que nosaltres estem sota el règim de recàrrec equivalència. Llavors en el moment en què es faci el despatx duaner serà ell mateix qui haurà de pagar aquest 26,2% (21% + 5,2%) i després nosaltres abonar-li dit import.

 

El cas del Dropshipping

Què passa si és el nostre proveïdor qui envia directament el producte a client final? És a dir nosaltres vam muntar l’estructura al núvol, plataforma ecommerce, Xarxes Socials per a promocionar els nostres productes en línia però el producte no passa pels nostres magatzems, sinó que és enviat directament pel proveïdor asiàtic a el client final? En aquest cas si l’enviament del producte que passa per duanes és inferior a 22 €, l’Agència Tributària no imposa cap tipus d’impost sobre el mateix. No obstant això, si l’enviament del producte que ve des de la Xina és superior a aquest import serà el client final que rebi el paquet el que haurà de pagar l’impost, ja que el destinatari final del paquet serà el mateix client i li faran pagar a ell els impostos per poder procedir al despatx de duanes.

A efectes pràctics, hi ha molts paquets petits que passen per duanes amb una factura que provenen de països asiàtics i que no passen pel radar de l’agència tributària. En aquest article volem destacar que el Dropshipping en el cas que el client final no hagi de pagar els impostos perquè els imports no superen els 22 € tenen uns marges molt més elevats ja que no han de pagar l’IVA corresponent, 26,5% com hem vist en el cas anterior.

 

Impostos ecommerce autònoms. Guia definitiva

 

IRPF

En el cas de l’Impost de les persones físiques, com vens a clients finals, en la factura no has de aplicar cap tipus de retenció en concepte d’IRPF. No obstant això, sí que estàs obligat presentar de manera trimestral el model 130. En aquest model 130 s’han de declarar els beneficis obtinguts fruit de la teva activitat econòmica i efectuar, cada trimestre, el pagament a compte de la futura Declaració de la Renda anual.

Un cop arribi el moment de presentar la Declaració Anual de la Renda, els pagaments a compte que hagis fet amb els models 130 s’han de tenir en compte i tributaràs segons les teves rendiments nets.

Com veus, és important que sàpigues quins impostos es paguen per tenir una botiga en línia si ets autònom. Tingues molt de compte a l’hora d’establir el preu dels teus productes i revisa cada factura per assegurar-te que els teus proveïdors estan aplicant bé el recàrrec.

En qualsevol cas, sempre és recomanable que si estem iniciant la nostra botiga online ens assessorem per un gestor especialitzat, ja que abans de pagar els impostos corresponents ens haurem de donar d’alta com a autònoms en l’epígraf adequat per complir amb la normativa aplicable en tot moment.

 

El cas de l’Dropshipping

En aquest cas el pagament trimestral de pagaments a compte és més important que mai, ja que la majoria de les nostres vendes no portaran IVA, amb la qual cosa, com hem esmentat, haurem de pagar els pagaments a compte a través del model 130 i fer la declaració de la renda a final d’any pels beneficis obtinguts de la nostra activitat.

 


Què haig de fer ara si tinc més dubtes sobre la qüestió?
  1. Si tens més dubtes has de saber que som experts com a Gestoria d’Ecommerce i estarem encantats d’assessorar-te.
  2. Si vols seguir-te informant sobre aquest tema i molts més pots consultar de forma gratuïta el nostre videoblog d’actualitat on trobaràs referències sobre aquest tema i molts més.
  3. Si vols conèixer els membres del nostre equip aquí ens tens.
  4. Si t’ha agradat aquest article el pots compartir a LinkedInFacebook Twitter, segur que tens coneguts que els agradarà com a tu.

Newsletter