Assegurances d’empreses informàtiques

Assgurances d'empreses informàtiques

Per entendre les particularitats de les assegurances d’empreses informàtiques o assegurances de responsabilitat civil, cal precisar què s’entén per empreses informàtiques. concretament

  • Serveis de programació informàtica
  • Manteniment i reparació de maquinari
  • Disseny desenvolupament i venda de programari
  • Desenvolupament i manteniment de portals web
  • Allotjament al núvol o hosting

Un cop tenim clars a quines empreses aplica l’assegurança per a empreses informàtiques o assegurança de responsabilitat civil per a empreses informàtiques, podem indagar una mica més sobre les cobertures que el mateix ofereix

 

Assegurances d'empreses informàtiques

 

Cobertures d’assegurances d’empreses informàtiques

  • Reclamacions per errors, omissions o negligències de bona fe de professionals comeses en el desenvolupament de la seva activitat, el que es coneix generalment amb una assegurança de responsabilitat civil professional.
  • Reclamacions de tercers per danys i perjudicis causats, ja sigui durant l’elaboració dels seus productes com programaris, o després del lliurament dels mateixos. En aquest cas estaríem parlant de responsabilitat civil d’explotació i responsabilitat civil de productes post treballs.
  • Cobertures per danys a empleats soferts en accident de treball i dels que l’assegurat sigui responsable, el que es coneix com a responsabilitat civil per accidents de treball, i també la prestació de defensa i representació tant en causes civils i penals.

L’objectiu de l’assegurança busca protegir el patrimoni de les que es dediquen a la prestació de serveis informàtics en el cas de rebre una reclamació per part de tercers per danys i prejudicis. Per entendre amb més profunditat el concepte posarem diversos exemples:

Exemples de cobertures de les assegurances d’empreses informàtiques

  1. Ciberatacs a clients a causa d’una bretxa de seguretat a causa de la realització de serveis de manteniment en els servidors d’una empresa en concret. Atacs lògics, encriptació de documents, robatori de documents, etc … Com a conseqüència d’aquest atac informàtic al client final deixa d’operar durant un període de temps determinat. La pòlissa en aquest cas cobriria la reclamació econòmica que el client final interposaria a l’empresa informàtica.
  2. Cobertures per la demora en el lliurament d’un servei o producte. Imaginem que tenim un enginyer informàtic que té una data límit per al lliurament de o producte, en aquest cas un programari, però, a causa d’un fet accidental com un accident domèstic o una malaltia, i conseqüència no es compleix amb la data de lliurament . En aquest cas l’assegurança també cobriria la reclamació econòmica.

 


Què haig de fer ara?
  1. Si tens més dubtes i vols estar tranquil posa’t en contacte de manera gratuïta amb nosaltres i estarem encantats d’assessorar-te.
  2. Si vols seguir-te informant sobre aquest tema i molts més pots consultar de forma gratuïta el nostre videoblog d’actualitat on trobaràs referències sobre aquest tema i molts més.
  3. Si vols conèixer els membres del nostre equip aquí ens tens.
  4. Si t’ha agradat aquest article el pots compartir a LinkedInFacebook Twitter, segur que tens coneguts que els agradarà com a tu.
Newsletter