Assegurances contra ciberatacs, tot el que has de saber

Assegurances contra ciberatacs careta
Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook

La digitalització de les empreses i l’ús cada vegada més generalitzat d’eines informàtiques fan que el risc de patir un atac informàtic sigui cada vegada més gran, sigui quina sigui la dimensió de l’empresa. Les companyies asseguradores s’han adonat d’aquesta necessitat i han ofert un producte assegurador per protegir les empreses. Aquest producte és molt similar entre les diferents companyies asseguradores. És l’anomenat assegurança contra ciberatacs o també anomenat “ciber” dins del món assegurador.

 

Assegurances contra ciberatacs

Assegurances contra ciberatacs o atacs informàtics

Aquest producte busca donar una protecció directa davant possibles atacs cibernètics. Els aspectes que es cobreixen són principalment els següents:

  • Indemnització de danys causats pel ciberatac.
  • Indemnització per la restitució de la imatge de marca causada per l’atac.
  • Indemnització pels robatoris d’informació
  • Extorsions cibernètiques
  • Danys causats per codis malignes i mails fraudulents

 

Les 6 fases de les assegurances contra ciberatacs

Els productes “ciber” es poden resumir en 6 fases en funció de l’atac cibernètic causat:

  1. Pack de prevenció: estudi de la vulnerabilitat del client i alhora el lliurament de mesures correctores que s’han d’aplicar.
  2. Indemnització de danys: aquesta fase entra en vigor un cop s’ha produït el sinistre que inclouen les despeses per la pèrdua d’informació o robatori d’informació i finalment les despeses derivades de tornar a posar en funcionament els sistemes informàtics de l’empresa.
  3. Servei de responsabilitat civil pels danys causats a terceres persones.
  4. Servei d’assistència tècnica per a resoldre qualsevol dubte a nivell informàtic que pugui sorgir als assegurats.
  5. Indemnització de despeses per sinistre com ara les despeses per la restitució de la imatge de marca de l’empresa afectada, principalment despeses de comunicació.
  6. Garanties opcionals: són garanties que indeminzazan a l’empresa en el cas que hi hagi hagut d’interrompre la seva activitat durant un període de temps determinat.

 


Què haig de fer ara?

  1. Si tens més dubtes i vols estar tranquil posa’t en contacte de manera gratuïta amb nosaltres i estarem encantats d’assessorar-te.
  2. Si vols seguir-te informant sobre aquest tema i molts més pots consultar de forma gratuïta el nostreblog i videoblog d’actualitat on trobaràs referències sobre aquest tema i molts més.
  3. Si vols conèixer els membres del nostre equip aquí ens tens.
  4. Si t’ha agradat aquest article el pots compartir a LinkedInFacebook Twitter, segur que tens coneguts que els agradarà com a tu.

Newsletter