fbpx
skip to Main Content

reclamació de l'irpf per baixes "VOLUNTàRIES" de bancs i caixes

bbva, la caixa, unnim, entre altres

Ets extreballador d’un banc o caixa i et vas acollir a un ERO?

Si és així que sàpigues que l’import de la retribució en el moment de la baixa en la majoria dels casos és una indemnització exempta d’IRPF.

Què comporta això?

Per exemple, si un cop pre-jubilat tens un rendiment anual del treball de 45.000 € gràcies a l’acord de baixa signat. I a més vas declarar una retenció per l’IRPF de 12.000 € el 2016, és a dir una retenció del 27%, això implica que en les declaracions que ja has presentat i en les teves futures declaracions tens dret a no pagar-li a hisenda un total aproximat de 48.600€ (180.000 € límit d’indemnització exempta segons l’estatut dels treballadors, multiplicat pel 27%)

Com ho fem?

Per realitzar la reclamació de l’IRPF per baixes “voluntàries” de bancs i caixes realitzem diferents recursos a Hisenda presentant els certificats i documentació corresponent.

Diverses consultes vinculants corroboren que són acomiadaments i per tant la compensació que van percebre els treballadors s’ha de contemplar com una indemnització. Això implica que els primers 180.000 euros que els treballadors van cobrar o estan pendents de cobrar estan lliures d’IRPF.

A data d’avui Hisenda està tornant l’IRPF pagat de més a extreballadors que han iniciat les seves reclamacions. No esperis més, ja que el període per sol·licitar aquests ingressos indeguts cobrats per part d’hisenda té un límit de 4 anys.

Alguns casos afectatats són l’expedient de regulació d’ocupació del BBVA, de Catalunya Caixa, Unnim, Caixa Penedès entre altres que es van realitzar el 2016.

Per iniciar la reclamació és necessària l’obtenció de documentació relacionada amb l’acomiadament del treballador. Acord entre empresa i el mateix, així com l’acord general entre empresa i sindicat i les declaracions de la renda realitzades a posteriori de la reclamació.

Quin preu té?

Els tràmits necessaris per dur a terme la reclamació dels ingressos indeguts són els següents:

  • 1) Obtenció de certificats
  • 2) Presentació de sol·licituds
  • 3) Contestació de requeriments

PREU PER CADA TRÀMIT

242€

IVA inclòs per cada una de las gestions

Com a gestors fiscalistes experts en la qüestió cobrem un preu fix per cadascuna de les reclamacions i gestions que és de 242 €. Nosaltres a diferència d’altres, no cobrem un percentatge sobre el total de l’import recuperat, cobrem per les gestions i el treball que realitzem.

Si per qualsevol motiu has iniciat la reclamació pel teu compte i et trobes entre algun d’aquests tràmits o bé un altre gestor ha iniciat els tràmits, nosaltres ens podem encarregar del traspàs de l’expedient i reprendre les gestions en el punt que et trobis.

Qué implica cada un d’aquests tràmits?

1. Obtenció de certificats de la seguretat social amb les cotitzacions i confirmació de baixa per acomiadament en base a la documentació de l’expedient de regulació d’ocupació.

2. Presentació a Hisenda de sol·licitud d’ingressos indeguts en cadascuna de les declaracions de la renda ja presentades i recàlcul i modificació de les mateixes.

3. En la majoria dels casos hisenda fa una sol·licitud d’informació addicional o un requeriment de documentació extra relacionada amb altres percepcions de l’ex treballador. Cal contestar-dins el termini i forma.

NO ESPERIS MÉS!

Truca’ns, envia’ns un Whatsapp o un email a info@luis.cat

Què passa amb les declaracions de la renda que faig a posteriori de la reclamació?

Si vols que gestionem les teves declaracions de la renda a posteriori de les reclamacions amb els càlculs actualitzats te les podem fer al nostre preu habitual de 100€ per declaració. No obstant, això depèn de tu, ja que no tens cap tipus de permanència amb nosaltres. Si prefereixes realitzar-les pel teu compte ets totalment lliure de fer-ho o traspassar-les a la teva gestoria de tota la vida, això no afectarà de cap manera al preu de la reclamació que realitzarem. No obstant això, és evident que esperem que estiguis amb nosaltres molts anys i acabem sent la teva gestoria de confiança.

Puc realitzar els tràmits ONLINE?

Totalment! Som una gestoria moderna amb molts anys d’experiència ubicada a Mataró i hem potenciat molt el nostre canal ONLINE. Aquí tens al nostre EQUIP per si vols saber més sobre nosaltres.

Gestoria presencial
ara també ONLINE
  • Truca o envia un WhatsApp 
  • la primera consulta es GRATIS

Gestoria Mataró

OPINIONS DELS NOSTRES CLIENTS

Quan cridem a Gestoria Luis sempre estan disposats a resoldre qualsevol dubte tècnic que sorgeix.

La professionalitat i l'atenció de Pep ens donen la tranquil·litat que busquem a l'hora d'afrontar la internacionalització del nostre negoci.

Gestoria Luis és el proveïdor estratègic qie necessitem per resoldre qüestions tan sensibles com l'elaboració de nòmines.

Gestoria Mataro

Back To Top